Hati Yang Rindu

Wednesday, November 3, 2010

“Hadirlah kasih dipandanganku…agar terusir rindu yang bermukim dihati ini…”…Hanya Kau Kusayangi (Cahaya Izzati)….

Hati ini gundah gulana…tak tahu kenapa…fikiran melayang entah ke mana…kerja di depan mata tak dapat nak fokus…

Rindu yang datang di dalam hati ini mezahirkan kerisauan pada insan yang aku sayang…

Rindu yang datang buat aku fikir yang bukan-bukan…memikirkan perkara yang tak patut aku fikirkan…mainan fikiran saja mungkin…

Rindu yang datang bagaikan beban yang tak dapat aku tanggung lama…air mata aku jatuh kalah dengan perasaan aku sendiri…kuatkah aku untuk menempuh hari-hari yang bakal tiba?...

Perlukah aku tangisi kerinduan ini?…sabarlah wahai hati…ini semua dugaan dari Yang Maha Kuasa…redhalah dengan segalanya…kelak kemudian hari kebahagian dijanjikan padamu…

Kehadiranmu disisi aku dambakan…kaulah cahaya bagiku…sepanjang ketiadaanmu disisi…malap seketika hari-hari ku….

Kepulanganmu aku nanti dengan sabar…mengharapkan kegembiraan aku bersamamu kembali seperti dulu…semoga jodoh kita kekal hingga ke akhir hayat…


0 comments: