Rahsia Dlm Hubungan

Wednesday, October 20, 2010

Rahsia..???
 
ape yg rahsia..???
 
knp aku pilih entry ini...?

mgkn ms ni aku tgh fikirkn reza kot...fikirkn bagaimana keadaan dia di madinah...wlupn sempat utk b'ty khabar melalui SMS...tp aku x dpt tgk keadaan sbnr dia..
 
rahsia aku blh b'thn dgn reza utk selama ini dan selamanya...mgkn blh skit2 kongsi rahsia aku dgn kwn2 sume...hehehe

mula2 mestilah kene saling percaya...this one very common word in relationship...of course la kn...klu x p'caya atr 1 sama lain mmg susah utk selesaikn segala mslh yg timbul...klu x p'caya, mmg ssh nk b'komunikasi dgn psgan kita...k'percayaan la tiang dlm p'hubungan...
 
lepas tu kene tolak ansur...reza sorg yg tegas, sabar, tanggungjawab dan penyayang orgnya...dlm ms yg sama dia ada degil dia jgk...hehe...biasalh, manusia x sempurna kn...setiap makhluk ciptaan Allah ada kelemahn & kelebihn masing2...aku plak sorg yg cepat marah...hehe..sgt kontra sekali dgn reza...dr situlh aku blaja ape tu erti tolak ansur...sometimes we can win, sometime we are not...klu aku da rasa itu salah aku, cepat2 aku akn akui dan minta maaf...sbnrnya, akui keslhan dan minta maaf xkn jatuhkn maruah atau ego sesorg tu...bila psgan kita salah kita tegur, dgn cara yg baik...klu rs perlu mengalah bila b'tengkar, lebih baik mengalah..jika x mmg keruhkn keadaan..trust me..i been thru that time...bila aku xnk mengalah, mmg makin keruh keadaan sdgkn salah tu dtg dr aku sndr...tp b'tmpt la jgk kn nk mengalah...hehe

lepas tolak ansur, kenelah saling syg menyayangi....bila kita da p'caya dan b'tolak ansur dgn psgan kita...dlm waktu yg sama perasaan syg tu akn dtg utk kita lebih menyayangi psgan kita...mslh yg dtg dlm hubungan sbnrnya mematangkn diri kita...jgn mdh melatah dgn mslh yg dtg, jgn mdh utk memutuskn kata putus dlm hbgn...bincang b'sama adalah yg t'baik..yg plg baik ada amik ms muhasabah diri sblm bt sesuatu tu...

selama 5 thn aku mengenali reza...mcm2 ragam hidup aku blaja...tentang segalanya...ape yg perlu dlm sebuah hbngan...ape yg perlu utk m'p'thnkan sebuah hbngan...

1 perkara yg aku sentiasa bt...bila terasa rindu dan syg...aku x malu nk bgth reza...hehe...even tgh mkn, if aku terasa nk ckp 'I LOVE U' dkt reza...aku akn terus ckp...ckp dgn ikhlas dr hati...pndg mata dia dan senyum...even setgh org kata muak utk b'kata cinta setiap ms...bg aku x...bg aku bt mcm tu blh btkn hatinya lebih lembut dan lebih terbuka utk menyayangi aku sebgimna aku menyayangi dia...

sehingga hr ni...hbngan aku dgn reza sdh m'cecah usia 5 thn lebih...smg jodoh aku dgn reza kekal hingga ke akhir hayat kami..aku sentiasa doakn yg t'baik utk aku dgn reza...smg Allah sentiasa merahmati hbngan kami...





i miss u a lot, papa...umi doakn papa sihat sms mengerjakn haji dan umrah...smg urusan papa kt sana Allah p'mudahkn...smg Allah berkati haji papa...jgn lupakn doakn kebahagian dan berkekalan jodoh kita ni selamanya depan kaabah nnt ye papa...i love u so much and i miss u a lot...hehe...


0 comments: